مقدمه
ورود به سایت و استفاده از کلیه بخشها و خدمات فاپکا به معنای آگاهی و پذیرفتن شرایط و ضوابط زیر خواهد بود. در صورتی که در روش ها و سرویس دهی فاپکا تغییری در آینده ایجاد شود، در همین صفحه به اطلاع کاربران خواهد رسید. و کاربر در هنگام استفاده مجدد ، موظف به مطالعه شرایط و ضوابط استفاده از فروشگاه است.
تعاریف
کاربر یا مشتری به شخصی گفته می شود که با اطلاعات کاربری خود – که در هنگام عضویت یا در حین انجام فرآیند خرید و تسویه حساب درج کرده است – به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات فاپکا اقدام می نماید.
روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات رسمی است .
شرایط و ضوابط
- کلیه اصول و رویههای فاپکا منطبق با قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده جمهوری اسلامی ایران است و متقابلا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین کشوری مرتبط با خود در ارتباط با فاپکا می باشد.
- فاپکا محصولاتی آموزشی و فرهنگی مناسب برای همه سنین را عرضه می کند، و در صورتی که کاربران به سن قانونی نرسیده اند، باید با اطلاع والدین و یا قیم قانونی خود، اقدام به خرید نمایند.
- کاربر بایستی در هنگام استفاده از کلیه خدمات فاپکا، فرم های مربوطه را با دقت و صحت به طور کامل تکمیل نموده و بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، بروز هرگونه مشکل یا خسارت احتمالی بر عهده مشتری خواهد بود.
– همچنین آدرس ایمیل و تلفنهایی که کاربر در پروفایل خود ثبت میکند، تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخهای از طریق آنها صورت میگیرد.
- زمانی که شما از سرویسها و خدمات فاپکا استفاده میکنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خریدی انجام می دهید و یا به فاپکا ایمیل ارسال می کنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام میشود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویهها باشد، شما موافقت میکنید که فاپکا به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویسهای الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
- نشانی مورد تایید و رسمی وبگاه فاپکا: fapka.ir است. و ما برای ارتباط با شما تنها از طریق آدرس و شماره ها مورد تائید زیر با شما تماس خواهیم گرفت.
آدرس ایمیل: fapka.ir@gmail.com / support@fapka.ir
شماره تلفن: ۰۵۱۳۳۴۱۵۴۹۰ / ۰۹۱۵۱۲۲۱۱۵۹
- فاپکا به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده میکنند، احترام گذاشته و در حد توان از آن محافظت میکند. بدیهی است مسئولیت حفظ و محرمانه بودن حساب و رمز عبور و تمامی مسئولیت فعالیتهایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام میپذیرد به عهده کاربر محترم خواهد بود. و فاپکا هرگونه خسارت ناشی از بی احتیاطی کاربران در این زمینه را عهده دار نیست.
پردازش و ارسال سفارشات
- در روزهای عادی کلیه سفارش های ثبت شده در طول شبانه روز در اولین روز کاری پس از ثبت سفارش، پردازش و ارسال می شوند. ولی در شرایط ویژه و یا روزهای شلوغ و پرازدحام ، زمان ارسال ممکن است متفاوت باشد، و در صورتی که مدت زمان انتظار، زمانی قابل توجه باشد، این مطلب به مشتری اطلاع داده خواهد شد.
- فاپکا همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارشهای ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را مینماید.
با این وجود در صورت پدیدآمدن موانع قهری یا تغییر قیمت کالا از سوی تولیدکننده یا بروز اشتباه در درج قیمت، حتی پس از اقدام مشتری به ثبت سفارش، حق لغو جزئی یا کامل سفارش همراه با استرداد وجه پرداختی به مشتری، برای فاپکا محفوظ است؛ که مشتری پس از آگاهی از این موضوع میتواند نسبت به دریافت وجه پرداختی یا جایگزین نمودن محصول دیگر اقدام نماید.
- فاپکا پس از ارسال سفارش، کد پیگیری پستی و یا شماره بارنامه را از طریق پنل کاربری، ایمیل یا پیامک به مشتری اطلاع داده و مسئولیت پیگیری و دریافت کالا بر عهده مشتری است.
- با توجه به بیمه بودن مرسولات نوسط شرکت پست، در موارد معدودی که ممکن است محتویات بسته به صورت آسیب دیده به دست مشتری برسد، مشتری می تواند برای دریافت خسارت یا غرامت به دو روش زیر اقدام نماید، و در این زمینه فاپکا مسئولیتی نخواهد داشت.
- مراجعه حضوری به بازرسی شرکت پست و تکمیل فرم مربوطه
- ثبت شکایت در سامانه پستی به آدرس https://eop.post.ir :
- برای این منظور بایستی فرم الکترونیکی مربوطه را تکمیل و تصاویر بسته بندی و کالای آسیب دیده را بارگزاری نمایید.
انصراف یا مرجوعی
نحوه انصراف از خرید :
خریدار می تواند پیش از ارسال کالا(ها)ی درخواستی از سوی فاپکا، از خرید خود انصراف دهد. در این صورت مبلغ کل فاکتور، به طور کامل قابل بازپرداخت است.
در صورتی که خریدار پس از ارسال کالا از خرید خود منصرف شود، می تواند حداکثر به مدت یک هفته پس از دریافت آن، کالا(ها)ی دریافتی را به شرط عدم بازنمودن بسته بندی و سلامت کالا به نشانی فاپکا با پست پیشتاز عودت دهد. بدیهی است در این صورت فقط بهای کالا(ها) پس از وصول آن قابل بازپرداخت خواهد بود. و در صورتی که خریدار از سرویس ارسال رایگان استفاده کرده باشد، هزینه های بسته بندی و ارسال از مبلغ دریافتی کسر و به حساب وی منظور می گردد.
– در هر یک از موارد فوق مشتری می تواند با اعلام شماره حساب بانکی خود، آن را ظرف ۱ تا ۲ روز کاری دریافت نماید و یا در صورت تمایل در خرید بعدی از آن استفاده کند.
روند بازگرداندن و تعویض کالا:
با توجه به نوع کالاهای ارایه شده در سامانه فاپکا، کلیه کتاب ها یا محصولات ارایه شده، تنها دارای گارانتی سلامت فیزیکی است و مشمول هفت روز مهلت تست کالا نمی شوند.
ما تمام تلاش خود را می کنیم که کالا از نظر فیزیکی به سلامت به دست شما برسد، مثلا کتابها را قبل از ارسال بررسی می کنیم تا مشکلی در چاپ یا صحافی نداشته باشند. و در حد امکان از بسته بندی های مناسب استفاده می کنیم. اما در موارد معدودی ممکن است که سلامت کالاهای ارسالی دارای اشکال باشد.
در این موارد معدود مشتری می تواند حداکثر تا ۷ روز کاری پس از دریافت سفارش، کالاها یا بخشی از کالاهای خریداری شده خود را با هماهنگی تلفنی با دفتر فاپکا مرجوع نموده و مبلغ پرداختی را دریافت نماید.
در صورتی که تعویض کالای مرجوعی برای فاپکا مقدور باشد، مشتری می تواند تعویض کالا را درخواست کند، نحوه تعویض کالا بر حسب محل دریافت سفارش و نوع آن می تواند متفاوت باشد، در صورتی که تعویض کالا به غیر از موارد زیر مستلزم هزینه ارسال باشد، این هزینه بر عهده مشتری خواهد بود.
در موارد زیر تعویض کالا – در صورت موجودی آن- قابل قبول خواهد بود، و هزینه ارسال آن بر عهده فاپکا است :
-
- کالای خریداری شده با کالای دریافتی از نظر مشخصات مغایر باشد.
- کتاب یا کالای خریداری شده از نظر فیزیکی دارای اشکال باشد، مانند اشکال در نوع صحافی یا عدم چاپ بخشی از کتاب و…